کد مطلب:29073 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:97

درباره تو نُه چیز به من داده شده












3565. پیامبر خداصلی الله علیه وآله:ای علی! درباره تو نُه چیز به من داده شده است؛ سه چیز در دنیا و سه چیز در روز واپسین كه دوتا به سود توست و از یكی از آنها بر تو می ترسم. امّا آن سه كه در دنیاست، این كه:تو وصیّ منی؛ جانشین من در بین خویشان منی؛ و ادا كننده وام های منی.

و آن سه كه در آخرت است:بیرق حمد به من داده می شود و من، آن را در دست تو قرار می دهم و آدم علیه السلام و فرزندانش در زیر پرچم من خواهند بود. مرا در كار كلیدهای بهشت، یاری می كنی؛ و تو را برای شفاعتم در حقّ هر آن كه دوست می داری، برمی گزینم. امّا آن دو كه امیدوارم برای تو تحقّق پذیرد، این كه هرگز پس از من به كفر برنخواهی گشت، و هرگز گم راه نخواهی شد؛ وامّا آنچه كه از آن بر تو می هراسم، نیرنگ قریش با تو پس از خودم است.[1].

3566. پیامبر خداصلی الله علیه وآله:درباره علی، نُه چیز به من داده شده است؛ سه تا در دنیا، سه تا در روز واپسین، ودو چیز كه امیدوارم برای وی تحقّق یابد، و یكی كه می ترسم كه برای وی پیش بیاید:امّا آن سه كه در دنیاست، آن كه وی پوشاننده برهنگی ام [ در هنگام مرگ]، به عهده گیرنده كارهای اهل بیتم، و وصیّم در بین كسانم است.

و امّا آن سه كه در روز واپسین است، این كه بیرق حمد به من داده خواهد شد و من آن را به وی خواهم داد كه به دوش كشد؛ در روز برگزاری شفاعت، به وی تكیه خواهم داد؛ و مرا در كار كلیدهای بهشت، یاری خواهد رساند.

و امّا آن دو كه امیدوارم برای وی تحقّق یابد، این كه هرگز پس از من به كفر بر نگردد، و نیز گم راه نشود.

و آن یكی كه از آن بر او می ترسم، نیرنگ قریش با وی پس از خودم است.[2].









    1. الخصال:5/415، مناقب الإمام أمیر المؤمنین:339/439/1 و 341/440/1.
    2. الخصال:6/415، الأمالی، طوسی:359/209، مناقب آل أبی طالب:262/3.